Влюбеният облак - Гутенберг
16,20 лв. (1 оферта)
Потребителски рейтинг: (няма мнения) напиши мнение >>
Автор: Назъм Хикмет Издател: Гутенберг Да се преиздава една книга, значи нещо се е случило. Дали не е дошло отново времето, за което Назъм Хикмет (1902—1936 г.) преди близо 100 години казва: "Хората купуваха по триста грама хляб и двадесет тона книги", или Петър Чуклев - този чуден гений на фантазията - ни напомня за себе си. Големият турски поет и писател Назъм Хикмет получава през 1932 г. Наградата на Световния съвет на мира в Берлин лично от Фредерик Жулио Кюри, а в словото си по този повод Пабло Неруда изказва гордостта си неговите стихове да стоят редом с тези на Хикмет. Назъм Хикмет е добре познат на българския читател. По повод...
Прочети още >>
Автор: Назъм Хикмет Издател: Гутенберг Да се преиздава една книга, значи нещо се е случило. Дали не е дошло отново времето, за което Назъм Хикмет (1902—1936 г.) преди близо 100 години казва: "Хората купуваха по триста грама хляб и двадесет тона книги", или Петър Чуклев - този чуден гений на фантазията - ни напомня за себе си. Големият турски поет и писател Назъм Хикмет получава през 1932 г. Наградата на Световния съвет на мира в Берлин лично от Фредерик Жулио Кюри, а в словото си по този повод Пабло Неруда изказва гордостта си неговите стихове да стоят редом с тези на Хикмет. Назъм Хикмет е добре познат на българския читател. По повод посещението му в България през 1955 г. Блага Димитрова издава книгата "Назъм Хикмет в България", а през 1984 г. излизат избрани негови творби в 4 тома на издателство "Народна култура". За настоящата книга - "Влюбеният облак", авторът споделя, че е преработил турски народни приказки, записани от фолклориста Баратов и учениците му. И в Хикметовите приказки, както и във всички приказки на всички народи Правдата в битката с Кривдата намира своите вечни герои, само че осъвременени. ИК Гутенберг чрез читателите си търси отговор, тези приказки дали са за деца, или за възрастни. А майсторът на графиката и рисунката Петър Чуклев чудесно съчетава детското парадоксално остроумие с пластична зрелост и демонстрира за пореден път, че неслучайно е смятан за един от най-изявените илюстратори.